Reklama telewizyjna dźwignią handlu
Reklama telewizyjna to dzisiaj najlepszy sposób na dotarcie do dużej liczby odbiorców. Codziennie spędzamy czas przed telewizorem, jedni chwilę, inny aż kilka godzin. Telewizja bezsprzecznie stała się najpopularniejszym i najpowszechniejszym nośnikiem informacji i rozrywki w domach i nie tylko. Ekrany telewizorów można spotkać już niemal wszędzie- w pubach czy poczekalniach klinik. Nic więc dziwnego, że reklama telewizyjna to najlepsze narzędzie marketingowe naszych czasów.
Jakie są rodzaje reklam telewizyjnych?
- Reklamy emitowane w przerwach programowych: To najpopularniejszy rodzaj reklamy telewizyjnej. Emitowane są w przerwach między programami i skupiają się na promocji produktów lub usług.
- Infomercials: Infomercials to dłuższe reklamy, które mają formę programu telewizyjnego. Zazwyczaj trwają od kilku minut do godziny i obejmują szczegółowe informacje o produkcie lub usłudze, często z elementami demonstracji.
- Sponsoring programu: Reklamy sponsoringowe pojawiają się podczas programu i zazwyczaj są związane tematycznie z treścią programu. Firmy sponsoringowe mogą być wymieniane w czołówce programu, wyświetlane na ekranie lub przedstawiane jako sponsorzy.
Jakie są zalety reklamy telewizyjnej?
- Duży zasięg: Telewizja nadal jest jednym z najpopularniejszych mediów masowych. Oznacza to , że reklama telewizyjna może dotrzeć do szerokiego audytorium, zarówno lokalnego, jak i globalnego.
- Wysoka wiarygodność: Reklamy telewizyjne mają tendencję do budowania większej wiarygodności w porównaniu do reklam internetowych. Widzowie często postrzegają reklamy telewizyjne jako bardziej profesjonalne i wiarygodne.
- Efektywna narracja: Telewizja oferuje możliwość wykorzystania wizualnych i dźwiękowych elementów, co pozwala na tworzenie atrakcyjnych, porywających i emocjonalnych reklam, które mogą efektywnie oddziaływać na widza.
Jak rozwija się reklama telewizyjna
Tym bardziej, że ekrany skupiają przed sobą uwagę osób w każdym wieku. Od najmłodszych dzieci po starszych ludzi. Reklama telewizyjna stała się już odrębną dziedziną, którą badają i nad którą z ciekawością pochylają się specjaliści badając jaki czas antenowy jest najbardziej efektywny do emisji reklam, na których reklamach widz skupia największą uwagę biorąc pod uwagę kolejność ich emitowania, jakie elementy reklamy sprawdzają się najbardziej, a które w ogóle.
Czas filmu czy serialu to świetna okazja dla producentów i różnych instytucji na zaistnienie w oczach i w domu oglądającego. To szansa na zaprezentowanie swojej oferty, produktu czy usługi najszerszemu z dostępnych gron odbiorców. Programy, które oglądamy przerywane są co jakiś czas żeby wyemitować odpowiedni blok reklamowy.
Oczywiście z biegiem lat powstał szereg zasad powstawania reklam telewizyjnych. Odpowiednia długość, odpowiednio przekazywana treść, lista zakazanych reklamowaniu produktów. Zasady są ściśle określone ale mimo zrobienie ciekawej i zaskakującej reklamy nie jest problemem.
Sztuka tworzenia
Produkcja filmów typu reklama telewizyjna bardzo się rozwinęła. Twórcy prześcigają się w nowych pomysłach, chcą zaskoczyć widza, wzbudzić ciekawość ale też zaufanie do reklamowanego produktu. Wszystko po to, żeby odbiorca skorzystał z oferty. Reklama telewizyjna, mimo że jest najlepszym dostępnym sposobem na dotarcie do widza, stała się też bardzo wymagająca i potrzebuje ciągłego udoskonalania. Widz szybko się nudzi i potrzebuje wciąż nowych bodźców, technik, sposobów filmowania i montażu.
My bardzo skrupulatnie śledzimy postęp, ewolucje reklamy telewizyjnej i stosowane w produkcji nowości. Staramy się zawsze stawiać krok dalej niż obecnie powstające produkcje reklamowe i obowiązujące trendy.
Jak to robimy
Kręcąc spot reklamowy dla największej polskiej sieci salonów i gabinetów optycznych – Dr. Marchewki wykorzystaliśmy sprzyjające reklamie okoliczności (np. czas świąteczny) i przekuliśmy w humorystyczną historię przechodzącą w konkretna ofertę salonu.
Ze względu na to, że ciężko zaskoczyć widza i wzbudzić w nim pozytywne emocje, scenariusz odgrywa w reklamie telewizyjnej kluczowa rolę. Kolejne elementy, takie jak oświetlenie, dźwięk czy montaż są również bardzo ważne i ważą na powodzeniu reklamy. Jednakże to od scenariusza zaczyna się cała zabawa i produkcja. Warto zatem poświęcić mu więcej czasu, oddać w ręce kreatywnych profesjonalistów i dopieścić do ostatniej sekundy bo mamy ich tylko 30.