Filmowanie konferencji jako pamiątka i reklama

Filmowanie konferencji to zadanie wymagające nie tylko sprzętu, ale przede wszystkim doświadczenia i wyczucia. Nie chodzi tylko o nagranie całej konferencji, ale przede wszystkim o uchwycenie najważniejszych i najciekawszych momentów, które zainteresują odbiorców. Dobry operator kamery powinien być w stanie uchwycić reakcje i emocje uczestników, a także atmosferę panującą podczas trwania konferencji. Ważne jest, aby film był autentyczny i oddawał klimat wydarzenia. Jednym ze sposobów na uatrakcyjnienie filmu z konferencji jest wykorzystanie wypowiedzi organizatorów, prelegentów lub sponsorów. W ten sposób można pokazać kulisy wydarzenia, przedstawić różne perspektywy i spojrzenia na temat poruszany podczas konferencji. Przykładem udanego filmu z konferencji może być film z konferencji EMC, który wykorzystał powyższe zabiegi. Taki film przyciąga uwagę odbiorcy i pozwala mu na wczucie się w wydarzenie, nawet jeśli nie miał okazji na nim uczestniczyć. Ostatecznie, taki film przyczynia się do sukcesu całej konferencji, ponieważ zwiększa zainteresowanie i pozytywny odbiór wydarzenia przez osoby, które nie były w stanie na nim uczestniczyć.

Każdy etap tworzenia filmu jest ważny

W stworzeni dobrego filmu z konferencji bardzo ważnym procesem jest montaż zarówno obrazu jak i dźwięku. Film z konferencji, obojętnie czego by dotyczyła, powinien by dynamiczny, ekspresyjny, ciekawy. Swoja formą musi zaciekawić odbiorcę, zachęcić nie tylko do obejrzenia filmu do końca ale też uczestnictwa w kolejnej konferencji. Filmując konferencję EMC wiedzieliśmy, że musimy zgromadzić dość materiału żeby montażysta stworzył dużo dynamicznych przejść, wykorzystał ciekawe techniki. Filmowi charakteru dodaje także muzyka, która dobrana został bardzo przemyślnie. Filmowanie konferencji jest najlepszym sposobem na skrótowe pokazanie co się na niej działo i zachęcenie do następnej.

Sztuka tworzenia filmu z eventu

Konferencja EMC for Business to największe takie wydarzenie zrzeszające praktyków i miłośników branży EMC w Polsce. W 2018 roku odbyła się kolejna edycja tego spotkania, z którego tym razem nakręciliśmy ciekawy materiał. Sfilmowana konferencja ma bardzo wiele zastosowań, można wykorzystać ją w wielu celach i na wiele sposobów. Oczywiście może być formą pamiątki dla organizatorów, występujących i sponsorów. Przede wszystkim jednak filmowanie konferencji to świetny materiał promujący kolejne edycje wydarzeń i markę organizatora.

Realizacja filmu za pomocą telefonu lub nagrywanie z jednej kamery stojącej w rogu sali, gdzie mało widać i słychać, nie przyniesie pożądanych rezultatów. W najlepszym przypadku nikt nie będzie zainteresowany takim materiałem, a w gorszym może zaszkodzić wizerunkowi marki. W przypadku większych wydarzeń, najlepiej zlecić profesjonalnej firmie filmowanie konferencji, a w przypadku spotkań i wykładów odbywających się na kilku salach, warto zainstalować kilka kamer, aby nagrać całość wystąpienia oraz dodatkowy materiał, takie jak zbliżenia na prowadzącego i reakcje publiczności.

Taki układ zapewni bogaty i zróżnicowany materiał, z którego montażysta będzie miał duże możliwości tworzenia ciekawych i dynamicznych filmów. W przypadku małych konferencji z ograniczonym budżetem, można próbować zrobić to samemu, ale rzadko przynosi to satysfakcjonujące wyniki. Lepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do firmy specjalizującej się w realizacjach w ramach ustalonych ram budżetowych.