Film promocyjny to niedościgłe narzędzie do reklamowania nowej oferty. Dopóki nie wiemy nic o produkcie, nie znamy jego zalet to nie wzbudza naszego zaufania. Przejdziemy obok niego zupełnie obojętnie. Filmy promocyjne są najszybszą drogą na dotarcie do potencjalnych klientów i ciekawe przedstawienie im oferty. Pokazanie w niebanalny sposób rzeczy wzbudzają zainteresowanie. Za pomocą filmu producent ma możliwość przekazania istotnych informacji, które mogą wzbudzić naszą ciekawość ofertą.

Film promocyjny musi ująć i zadziałać na widza już od pierwszych sekund. Pomysł na film, kreatywny scenariusz, pomysłowość- wszystko to musi być magnetyczne i atrakcyjne. Zarówno obraz jak i technika wykonania filmu musi przykuć uwagę widza. Natomiast treści na tyle zaciekawić żeby klient skorzystał z oferty. Ważną rolę odgrywa etap postprodukcji. To wtedy twórca nadaje filmowi stylu i magii. Efektowny montaż, muzyka, efekty specjalne wszystko to ma ogromny wpływ na to jak odbierzemy promowane produkty.