Internet stał się nie tylko kopalnią wiedzy i informacji ale również opiniotwórczym wyznacznikiem trendów. Wirtualny świat stał się równoległą, równie ważną rzeczywistością co życie realne. Śmiało można powiedzieć, że nie wyobrażamy sobie życie bez Internetu. Już tak mocno zakorzenił się w naszej codziennej rutynie, że stał się integralną częścią wszystkiego co robimy, każdej naszej decyzji.

Zasięgi i moc Internetu jest ogromna. Nie tylko z różnych badań i statystyk ale przede wszystkim z obserwacji własnej i innych można łatwo  wyciągnąć odpowiednie wnioski. Internet, dzięki temu że jest bardzo powszechny i łatwo dostępny, stał się naszym najlepszym przyjacielem, doradcą, komunikatorem, narzędziem pracy. Promocja w Internecie i każdy ruch zostawia ślad, a to ma swoje zarówno dobre jak i złe strony.

Dobre i złe strony Internetu

Niestety bardzo często aspekty społeczne przemawiają na ogromną niekorzyść, wręcz destrukcyjny wpływ Internetu. Istotnie, Internet daje anonimowość, a co za tym idzie często bezkarność użytkowników. Można wręcz powiedzieć, że powoli przestajemy mieć kontrolę nad tym co się dzieje w Internecie, w jakim kierunku idą niektóre treści i jak daleko niektórzy mogą się posunąć.

Jednak Internet to również możliwość kontaktu ze sobą z dwóch różnych krańców świata. To wielkie możliwości i wielkie szanse, których niektórzy nigdy by nie dostali w realnym życiu. Dzięki temu, że Internet jest tak sprawny i wszechstronny wiele firm opiera na nim swój profil i politykę pracy. Skoro życie toczy się również na arenie wirtualnej trzeba wyjść temu na przeciw! Każdy użytkownik Internetu to potencjalny Klient. Właśnie w związku z tym firmy powinny wykorzystać potencjał Internetu i spotykać się z klientami również tam.

eMarketing… Czy warto?

Oczywiście, że warto! Potencjał Internetu jest ogromny i wciąż rośnie, wciąż powstają nowe rozwiązania i nowe możliwości jakie możemy spotkać w sieci. eMarketing jest świetnym sposobem na pozyskanie nowych klientów i partnerów biznesowych. Jest źródłem informacji i opinii dla użytkowników dlatego firmy powinny to odpowiednio wykorzystywać. Tym bardziej, że korzystamy z Internetu codziennie. Więc łatwo dotrzeć do wielu odbiorców.

Jakie główne możliwości marketingowe daje Internet?
  • Własną stronę internetową
  • Profile na serwisach społecznościowych
  • Reklamy internetowe
  • Mailing
  • Video Marketing
  • Pozycjonowanie swoich stron
  • Współpracę z innymi firmami, stronami

 

Możliwości jest wiele. Każda firma powinna wykorzystać najlepsze dla siebie. Jednak w czasach, gdzie kolorowe reklamy i natłok informacji często bardziej denerwują niż przykuwają uwagę. Jeśli promocja w Internecie to przede wszystkim ciekawy film. Z pewnością znacznie bardziej zwróci uwagę niż wyskakujące okienka z informacjami czy kolejny mail na skrzynce.

 

Promocja internetowa to przede wszystkim:
  • Możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców
  • Nawiązanie interakcji z użytkownikami
  • Zoptymalizowanie kosztów kampanii
  • Kreowanie odpowiedniego wizerunku firmy
  • Możliwość kierowania działaniami z każdego miejsca i o każdej porze

Każdy użytkownik Internetu to potencjalny klient. […] firmy powinny wykorzystać ten potencjał i spotykać się z klientami również tam.

W studio Simple Frame stworzyliśmy wiele filmów promocyjnych, animacji 2D i 3D, które były częścią promocji firm i ich wizerunku w Internecie. Dzięki temu wiemy, jak specyficznym i trudnym środowiskiem może być przestrzeń internetowa. Jednak każdy z tych projektów i wnikliwa obserwacja sprawiły, że doskonale umiemy poruszać się w wirtualnej rzeczywistości. I chętnie przelewamy to doświadczenie i wiedzę na projekty dla naszych klientów.

Nie bójcie się Internetu! To żywy organizm, który ciągle się rozwija. Trzeba korzystać z możliwości jakie daje ale warto zachować kilka zasad żeby się w nim nie zatracić i nie zginąć. Promocja w Internecie to najlepszy krok do zdobycia sympatii i zaufania.