Film korporacyjny jest coraz chętniej wykorzystywany jako narzędzie do promocji firmy wśród potencjalnych inwestorów oraz pracowników. Jego zaletą jest możliwość dystrybucji na wielu kanałach, w telewizji i w Internecie, dlatego może mieć szeroki krąg odbiorców. Co równie ważne, film tego rodzaju można wykorzystać również na potrzeby wewnętrzne przedsiębiorstwa, aby pokazać swoim pracownikom firmę z innej perspektywy.

To właśnie perspektywa jest elementem, który daje największe pole manewru przy tworzeniu pozytywnego, zaskakującego i przyjaznego wizerunku firmy. Film korporacyjny nie musi pokazywać ludzi w miejscu pracy. Ujęcia z drona, choć powszechne, robią ogromne wrażenie. Podobnie pokazanie mniej reprezentacyjnych części firmy, w których pracownicy czują się swobodnie.

Przykładem filmu korporacyjnego jest projekt stworzony w studio filmowym Simple Frame dla przedstawiciela branży deweloperskiej Vastint Polska. Portfolio firmy obejmuje hotele, parki biznesowe, biurowce oraz osiedla mieszkaniowe w największych miastach w Polsce. Filmowcy Simple Frame stworzyli obraz przedstawiający centrum biznesowe Business Garden Warszawa składające się z siedmiu budynków zlokalizowanych przy jednej z głównych arterii stolicy.

To, co przykuwa uwagę widza, to dynamicznie zmieniające się obrazy, pokazujące przestronne biura, otoczenie kompleksu, jego wewnętrzne zielone przestrzenie. Kwestie techniczne przedstawione są za pomocą animacji 2d. Lektor w języku polskim opisuje najważniejsze elementy projektu, dodatkowo na zielonych planszach pojawiają się napisy w języku angielskim. Odpowiednio dobrana muzyka wzmaga wrażenie, że Business Garden Warszawa jest miejscem przyjaznym dla ludzi i otoczenia. Całość stanowi skuteczną promocję zarówno konkretnego projektu jaki i dewelopera odpowiedzialnego za jego zbudowanie.