Reklamy telewizyjne są bardzo ważnym elementem strategii marketingowych firm, szczególnie tych dużych. To właśnie dzięki reklamom firmy nie tylko prezentują swoje najnowsze produkty ale również nie dają o sobie zapomnieć. A to bardzo ważne w drodze do budowania konkretnego wizerunku marki i odnoszenia sukcesów. Niezmiennie od wielu lat to telewizja jest najlepszym nośnikiem informacji i łącznikiem między marką, a Klientami. Dzięki niej budowana jest relacja, która przekłada się na sprzedaż i popularność produktów czy usług danej firmy.

Film reklamowy jest szalenie ważny dla produktu. To właśnie przez pryzmat reklamy Klient będzie widział wizerunek produktu, sięgnie po niego lub nie. To przede wszystkim reklama determinuje potrzebę i zainteresowanie produktem. Rola reklamy w drodze rozwoju firmy jest bardzo ważna i niesie dużą odpowiedzialność.

Dzięki temu, że przekaz telewizyjny dociera niemal wszędzie i do każdej grupy docelowej, film reklamowy to świetna okazja dla producentów i marek. Wystarczy tylko…albo aż(!) odpowiednia reklama. Reklama, która nie tylko w lekki i nieagresywny sposób wypromuje produkty. Przede wszystkim musi zapaść w pamięć, wzbudzić zainteresowanie i chęć poznania produktu. Trzeba również pamiętać, że przez pryzmat reklamy Klienci będą postrzegać nie tylko konkretną ofertę ale również całą markę. To powoduje, że reklamą pośrednio można również zbudować wizerunek firmy!

Siła reklamy jest w scenariuszu

Najważniejszy w reklamie jest pomysł i scenariusz. Musimy zwrócić i zatrzymać uwagę widza, a później mamy 30 sekund żeby przekonać go do produktu. Podczas produkcji reklam to zawsze jest najważniejszym celem. Pod scenariusz dobieramy zespół, który pracuje na planie reklamy. Bardzo ważne aby styl pracy zarówno reżysera jak i operatora pasował do scenariusza. Niemal każdy specjalizuje się w czymś innym. Jedni maja oko i lepsze wyobrażenie filmów akcji, drudzy maja wyczucie do oddania romantyzmu, inni specjalizują się w reklamie. Właśnie dlatego zespół musi być dopasowany do scenariusza.

  • Pomysł
  • Scenariusz
  • Wybór odpowiedniego reżysera i operatora

 

Storyboardy to najlepszy przyjaciel produkcji

Storyboardy to seria obrazków, którą tworzymy na podstawie scenariusza, taki scenopis obrazkowy.  Najczęściej wykonuje go storyboardzista, czyli rysownik. Storyboard jest bardzo ważny i bardzo pomocny przy tworzeniu filmu, zarówno dla reżysera, operatora jak i innych członków ekipy: scenografa, aktorów czy montażystów. Trochę przypomina komiks. Dzięki niemu jeszcze przed planem zdjęciowym możemy lepiej wyobrazić sobie film reklamowy, poprawić ewentualne błędy, wprowadzić poprawki. Jednak przede wszystkim jest bardzo pomocny podczas produkcji. Powieszony na tablicy pokazuje, którą sceną teraz kręcimy, ile już zrobiliśmy, w którym miejscu jesteśmy. Dzięki temu nie pominiemy żadnej sceny. Można powiedzieć, że storyboardy to zegary odmierzające sceny.

  • Storyboard to scenopis obrazkowy
  • Pomaga lepiej zaplanować produkcję
  • Dzięki niemu nie ominiemy na planie żadnej sceny

Jakość sprzętu przekłada się na jakość reklamy

Nie tylko profesjonalna, kreatywna i odpowiednio dobrana ekipa jest kluczem do sukcesu filmu reklamowego. Obecne ekrany, zarówno telewizora, komputera czy innych urządzeń są coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Trzeba zatem kręcić filmy w najwyższej jakości. Odpowiednia kamera, dobór odpowiednich obiektywów dopasowanych do sceny są kluczowe. Jednak plan zdjęciowy to nie tylko kamera. To również mikrofony, które muszą czysto i dobrze zbierać dźwięk. To odpowiednio padające światło i cienie. Ilość lamp i blend na planie filmowym zdumiewa! Jednak kamera postrzega inaczej niż oko. Na ekran przenosi się z planu każdy szczegół. Dlatego trzeba stworzyć odpowiednie warunki i nagrać najlepszy materiał. Biorąc pod uwagę kilka ważnych rzeczy trzeba skompletować sprzęt najlepszy do nagrania konkretnej reklamy.
W zależności na przykład:
-> Czy będą role mówione- trzeba zaopatrzyć plan w mikrofony i sprzęt do dźwięku
-> Sceny będą w pomieszczeniu czy plenerze- trzeba zadbać o odpowiednie oświetlenie/ zaciemnienie
-> Jaka będzie pogoda- trzeba zabezpieczyć sprzęt
-> Jakie będzie podłoże i czego wymaga scena- trzeba zabrać szyny do poruszania kamery

  • Odpowiednia kamera i obiektywy
  • Instalacja kamer
  • Mikrofony i sprzęt do dźwięku
  • Oświetlenie i blendy
  • Sprzęt do efektów specjalnych

Musisz „kupić” uwagę widza

Współczesny widz jest jednak coraz bardziej wybredny, wrażliwy i… świadomy. Można go „kupić” jedynie za pomocą ciekawych, kreatywnych rzeczy. Reklama taka właśnie musi być!
W Simple Frame kompleksowo zajmujemy się produkcją reklam telewizyjnych. Lata pracy dla telewizji, dla ludzi nauczyły nas, że trzeba cięgle się rozwijać, trzymać rękę na pulsie i cięgle zaskakiwać. Powtarzalność technik, stylu i schematów szybko nudzi i nie interesuje widza, a co za tym idzie nie zainteresuje się produktem. My w reklamie zawsze stawiamy na innowacyjność! Dlatego tak dużą uwagę  kładziemy na odpowiedni scenariusz, a następnie na dobór technik, ujęć, stylu.

Mlektovita to wiodąca, polska marka wyrobów mleczarskich. Swój wizerunek i popularność zawdzięcza właśnie filmom reklamowym. Praca dla tak mocnej i silnie ugruntowanej marki to wyzwanie i ogromne wyróżnienie. Stworzyliśmy materiały, które świetnie się sprawdziły i zachwyciły widzów.

 

Nad tym, żeby te 30 sekund filmu reklamowego wypadło jak najlepiej pracuje ogromny zespół, sztab ludzi! Nie widać ich bo stoją za kamerą ale to on są bohaterami każdego sukcesu reklamy. Zobaczcie…