Największym osiągnięciem i nadzieją każdej kampanii społecznej jest zmiana postrzegania i myślenia o danym problemie społecznym. Przede wszystkim jednak faktyczna zmiana postawy wobec tego problemu, próba jego rozwiązania. Najczęściej podczas planowania i tworzenia kampanii używa się technik i narzędzi reklamowych. Oczywiście nie powinniśmy mylić ani używać zamiennie pojęć: reklama/kampania społeczna i reklama/kampania komercyjna.
Twórcy kampanii powinni szczegółowo omówić i zaplanować kampanię. Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na kilka pytań odnośnie tematu kampanii. Czy warto ją przeprowadzać? Po co? Czy temat jest trafny? Jakie rezultaty chcemy osiągnąć poprzez kampanię?
Na tym etapie bardzo ważne jest konkretne określenie ostatecznych celów kampanii. Przede wszystkim również trzeba ustalić odbiorców, czyli do kogo ją kierujemy. To bardzo ważne bo na podstawie tej wytycznej dobierzemy środki stylistyczne, techniczne czy słownictwo. W tej fazie pracy powinno powstać również hasło kampanii i szczegółowe zaplanowanie konkretnych działań.
Właśnie teraz jest czas na napisanie odpowiedniego scenariusza, organizację planu zdjęciowego, lokacji, aktorów lub osób które mają występować. Po ustaleniu wszystkich rzeczy organizacyjnych czas na produkcję filmu społecznego lub serii filmów. Później postprodukcja, montaż obrazu i dźwięku.
Gotowy do film można wdrożyć do kanałów eksploatacyjnych: telewizji, strony internetowej, na media społecznościowe, billboardy LED. Niekiedy równolegle z filmem powstają również inne materiały promujące kampanię społeczną- ulotki, hasła na ulicach, zapowiedzi w radiu.
W studiu Simple Frame stworzyliśmy kilka filmów do kampanii społecznych. Każda z nich zwracała uwagę ludzi na inny problem społeczny, zmusza do myślenia, podjęcia pewnych refleksji. Największym wyzwaniem w takich produkcjach jest silne pokazanie konkretnych emocji. Wymowny, nie pozostawiający wątpliwości obraz, przekaz. Często są to silne, nieprzyjemne emocje. Jednak właśnie jest to zamierzone i celowe posunięcie. Poprzez powiem wstrząs emocjonalny, pokazanie skrajnie złych sytuacji chcemy zwrócić uwagę ludzi. Projekty społeczne pokazują i dają prawdziwie odczuć, a nie teoretyzują o problemie. To filmy silnie oddziałowujące. I właśnie takie jest ich założenie.
Bo zupa była za słona.
Do tej pory powstało wiele polskich kampanii, które wywarły ogromne wrażenie na społeczeństwie i wobec których nie można było przejść obojętnie.
Najbardziej znana to zdecydowanie kampania o bardzo trudnym ale niestety nierzadkim zjawisku przemocy domowej. Hasło przewodnie kampanii od początku chwyciło i wrosło do potocznego sloganu. Choć produkcja miała miejsce w 1997 roku, do dzisiaj każdy z nas kojarzy ten projekt.