Film promocyjny – pokaż się od najlepszej strony w ciągu kilku minut

Nieważne czy ogólnoświatowa korporacja, średnie lub małe przedsiębiorstwo czy lokalny biznes – każda marka wcześniej czy później potrzebuje promocji, by dotrzeć do wybranej grupy docelowej, zainteresować, pozyskać grona klientów, zwiększyć wzrost, a w efekcie – osiągnąć sukces. Istnieje wiele sposobów osiągnięcia ustalonych celów marketingowych. W dobie Internetu, to właśnie tam kryje się niezmierzony potencjał do promocji marki.

Film promocyjny – treści atrakcyjne wizualnie

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego z marca 2018 roku, przeciętny Polak poświęca średnio 2 godziny i 6 minut dziennie na przeglądanie Internetu. W tym czasie dociera do nas setki tysięcy informacji, co skraca czas ich percepcji. Około 70% naszego społeczeństwa jest wzrokowcami. Być może jest to przyczyną faktu, iż na stronach internetowych, kanałach społecznościowych czy newsletterach króluje tzw. video marketing. To nic innego, jak zamieszczanie filmów promocyjnych – marek, produktów, usług. Niemal wszystko możemy pokazać za pomocą filmu promocyjnego. Taka forma podnosi atrakcyjność, ale również efektywność firm. W dłuższej perspektywie film promocyjny buduje wśród odbiorców wizerunek marki. Jeśli jest on pozytywny i odpowiednio przedstawiony – tym samym w podświadomości potencjalnego klienta buduje się przeświadczenie dobrej jakości.

Niezbędne elementy przy produkcji filmu promocyjnego

Żeby film promocyjny przyciągnął uwagę odbiorów, zaangażował w obejrzenie treści, spotkał się z ich aprobatą, a następnie pozostał w pamięci na dłużej – musi zostać odpowiednio przemyślany, zaplanowany i wyprodukowany. Nieodzownym elementem jest szczegółowe określenie grupy docelowej. Ważne jest także ustalenie wraz z klientem, jaki główny przekaz ma nieść film promocyjny, oraz w jaki sposób ma on przyciągnąć uwagę odbiorców, by skłonić ich do zaangażowania się w obejrzenie filmu promocyjnego. Żeby film nie był chaotyczny, musi powstać także dokładny scenariusz, który uwzględni opracowaną historię.

Wyzwania stojące przed filmem promocyjnym

By film promocyjny spełnił swoją funkcję, oprócz części merytorycznej, nie wolno zapomnieć także o aspektach technicznych. W erze nowych technologii, kiedy każdy z nas posiada smartfona z dobrym aparatem fotograficznym i funkcją nagrywania filmów wideo, użytkownicy Internetu cenią sobie materiały w dobrej jakości i rozdzielczości. Świadczyć o tym może chociażby funkcja wyboru jakości wyświetlanych filmów na YouTube. Nie można o tym zapomnieć przy produkcji filmu promocyjnego. Stworzenie profesjonalnego i dobrego jakościowo obrazu, połączonego z warstwą dźwiękową, możliwe jest jedynie przy użyciu fachowego sprzętu, obsługiwanego przez wykwalifikowane osoby. Dlatego też korporacje i firmy oddają się w ręce specjalistów w tej dziedzinie i zatrudniają agencje i studia produkcyjne do produkcji filmów promocyjnych.

Tak stworzony materiał musi jednak zostać odpowiednio wdrożony. Film promocyjny jest świetnym elementem marketingowym do zamieszczenia na stronie internetowej będącej główna „wizytówką” firmy czy kanałach społecznościowych, będących świetnym źródłem komunikacji i interakcji ze społecznością. Film promocyjny można również zamieszczać w newsletterze, wysyłanym do subskrybentów, który stanie się atrakcyjnym dodatkiem. Nie zapominajmy o bardzo ważnym elemencie w funkcjonowaniu wielu film, jakim są targi!  To znakomite miejsce do nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami i dostawcami, ocieplania wizerunku firmy, udoskonalania produktów. W tym wszystkim pomoże film promocyjny, który można wyświetlić na ekranach LCD.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio z zakresu produkcji i postprodukcji filmów promocyjnych.