Stylów i rodzajów reklam jest wiele. Wszystkie oczywiście maja taki sam cel . Mianowicie wzbudzić zainteresowanie, a finalnie sprzedać produkt czy usługę. Jednak ze względu na rodzaj produktu, grupy odbiorców lub emocje jakie chcemy wzbudzić charakter reklamy, styl i proces produkcji będzie inny. Właśnie dlatego przed przystąpieniem do pisania scenariusza i planowania produkcji przede wszystkim trzeba odpowiedzieć sobie na parę istotnych pytań. Reklama telewizyjna na określony czas trwania. Jednak może być animowana, humorystyczna, oparta na prawdziwych statystykach i faktach. Wszystko zależy do kogo chcemy dotrzeć. Inne reklamy wzbudzą zainteresowanie u dzieci, inne u młodzieży, a jeszcze inne u dorosłych. Czasem odbiorcami reklamy są osoby, które łączy coś innego niż wiek. Może to być pasja, praca, problemy zdrowotne. Ważne żeby wszystkie te czynniki i rzeczy dokładnie określi przed napisaniem scenariusza i produkcją.

Reklama telewizyjna to bardzo skuteczny sposób na promocje produktów i dotarcie do ogromnego grona odbiorców. Dziś jednak reklama zalewa nas ze wszystkich stron. Internet, telewizja, billboardy, reklamy telefoniczne. Trzeba przebić się, wyróżnić na tle pozostałych żeby to właśnie nasza reklama była tą zauważoną i zapamiętaną.
Trzeba określi typ reklamy, a wyróżniamy ich kilka:

  • Reklama humorystyczna- lekka, sympatyczna reklama, która ma rozbawić, rozśmieszyć. Poprzez humor i wzbudzenie radosnych emocji odbiorcy mają zapamiętać produkt.
  • Animowana- ten styl sprawdza się głównie w reklamach produktów dla dzieci ale nie tylko. Dzięki animacji możemy wykreować dowolny obraz, przedmioty, świat. Animacja możemy pokazać niewidoczne dla oka procesy i produkty.
  • Wycinek z życia- to typ reklamy, który pokazuje autentyczną historię, która dotyka wielu ludzi. Prawdziwe sytuacje, problemy, z którymi borykają się widzowie i z którymi mogą się zidentyfikować. Reklama pokazuje rozwiązanie na dotykające nas problemy.
  • Reklama rekomendująca- często zdarza się, że znane osoby, celebryci, sportowcy rekomendują dany produkt i potwierdzają jego działanie. Taka wypowiedź ludzi z autorytetem na pewno daje do myślenia.