Na przestrzeni ostatnich lat mogliśmy obserwować jak bardzo zmieniła się animacja, technika animowania, zarówno 2D jak i 3D. Przede wszystkim powstały bardzo nowoczesne programy, gadżety, sprzęt, który dziś pozwala na to, co kiedyś było nieosiągalne. Dzięki temu również wszyscy twórcy animacji mają znacznie większe pole do popisu. Coraz większy potencjał poszerzył również zastosowanie animacji. Najpierw kojarzyliśmy ją przede wszystkim z kreskówek dla dzieci. Później przerodziła się na pełnometrażowe kinowe produkcje światowej klasy bajek. Dziś animacje stosujemy do celów marketingowych i promocyjnych w firmach, do tworzenia materiałów edukacyjnych i informacyjnych czy reklam telewizyjnych.
Dzięki temu, że technologia nie stoi w miejscu i wciąż programy są doskonalone, sprzęt i gadżety ulepszane, twórczych rozwiązań w produkcji animacji również jest coraz więcej. Wiele branży zawdzięcza właśnie animacji możliwość rozwoju i skutecznego marketingu.
Animacją możemy w łatwy i bardzo przyjemny dla oka sposób pokazać historię, profil i działania firmy. Fenomenem animacji jest również to, że możemy stworzyć sobie świat, rzeczywistość, ludzi, postacie w każdym stylu, charakterze czy kolorystyce. Tylko od nas zależy co chcemy uzyskać. Zarówno technologia 2D jak i 3D daje nam takie możliwości. Każda animacja może być bardziej lub mniej realistyczna, plastyczna, opływowa lub kanciasta. Jedynym wyznacznikiem jest nasza wyobraźnia i kreatywność grafików.
Firmy ciągle wprowadzają na rynek nowe udoskonalone programy, usługi, narzędzia. Decydują się przy tym na pokazanie ich właśnie za pomocą animacji. Zasięg mediów społecznościowych, a w szczególności serwisu YouTube nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Firmy, producenci czy całe korporacje zakładają swoje kanały na YT i promują tam swoje oferty oraz budują wizerunek właśnie za pomocą animacji.