Wypromuj ciekawie i skutecznie nowy produkt lub usługę.
Pokaż najistotniejsze funkcje, największe zalety, indywidualne cechy.
A przede wszystkim, zobrazuj korzyści które wynikają z posiadania tych produktów.

 

Animacja produktowa ma najwięcej możliwości i potencjał największy ze wszystkich innych form marketingu i reklamy. Dzięki temu sprawdza się w promowaniu produktów i usług w każdej branży. W przeciwieństwie do filmu, animacją możemy pokazać wszystko. Co więcej, pokazać w dowolnym stylu, w dowolnym klimacie, charakterze. Możemy stworzyć sobie swój własny świat, rzeczywistość, kształty, ludzi. Nie ma żadnych ograniczeń i narzuceń. Jedynym ograniczeniem jest sprzęt i umiejętności grafików.

 

Od kreskówki dla dzieci po projekty dla największych firm

Pierwsza była kreskówka dla dzieci, czarno-biała, poklatkowa. Historia animacji zaczęła się od projektów 2D dedykowanych dzieciom. Co prawda tamte animacje nie przypominają już w niczym tych dzisiejszych. Wracamy do nich jedynie dla poznania historii i porównania jak bardzo zmieniła się animacja na przestrzeni lat. Jednak na tamte czasy animacja poklatkowa była niezwykłym odkryciem, a każdy z ciekawością i będąc pod wrażeniem wyczekiwał kolejnych projekcji. Animacja przeszła drogę niesamowitego rozwoju. Zarówno technika, sprzęt, umiejętności jak i potencjał animacji bardzo szybko poszybował w górę.

Obecne animacje powstają w studiach animacji przy użyciu kilku odpowiednich monitorów, programów, nowoczesnych gadżetów. Animacje to już nie tylko postacie i elementy powstałe za pomocą kreski i „ruszający się rysunek”. Dziś technika 3D pozwala na tworzenie animacji do złudzenia przypominających realistyczny świat. Dbałość o każdy szczegół zachwyca i zdumiewa jednocześnie.

 

 Gdzie kamera nie może tam animacje pośle!

Nie zawsze i nie wszędzie sprawdzi się oko kamery. Film produktowy to świetny materiał, skuteczny równie co animacja produktowa. Jednak nie wszystko można sfilmować, istnieją bariery techniczne, estetyczne i wizualne, które pokona jedynie animacja.

  • Bariera techniczna 
    Kto? Koncerny farmaceutyczne. Producenci maszyn przemysłowych. Szkoleniowcy firmowi i edukacyjni.
    Co? Działanie leków, postęp choroby, etapy i zjawiska medyczne zachodzące wewnątrz organizmu. Praca silnika, działanie pieca czy wnętrze maszyn.

 

  •   Bariera estetyczna 
    Kto? Firmy medyczne.
    Co? Przebieg operacji, np. wszczepienia implantów kości itp., zabiegi stomatologiczne. 

 

  • Bariera wizualna 
    Kto? Firmy szkoleniowe, edukacyjne. Kliniki medycyny estetycznej. Firmy masowo przekazujące publiczne informacje.
    Co? Tworzenie symulacji równych zdarzeń, często niebezpiecznych. Wizualizacje wyglądu po zabiegu i  samego zabiegu. Pokazanie prawdopodobnych zjawisk np. atmosferycznych.

 

 

Animacja 2D czy 3D? Oto jest pytanie!

Obecnie istnieją przede wszystkim dwie główne techniki tworzenia animacji– technika dwuwymiarowa, czyli 2D i trójwymiarowa, czyli 3D. Która jest lepsza? To pytanie nie ma odpowiedzi. Obie są zupełnie zupełnie inne jednak równie atrakcyjne i równie skuteczne. Wszystko zależy od tego co chcemy pokazać, komu i gdzie.

Dzięki temu, że wiemy jaką mamy grupę docelową możemy dopasować technikę. Co więcej, oprócz techniki możemy dopasować styl, klimat czy charakter animacji. To bardzo ważne bo determinuje skuteczność i trafia w upodobania odbiorców. Inna animację zastosujemy tworząc bajkę dla trzylatków, inną tworząc reklamę dla dziesięciolatków, a inną kiedy będzie to animacja produktowa na targi branżowe. Dzięki dzisiejszym metodom i programom możemy tworzyć postacie, miejsca jakie tylko przyjdą nam do głowy. Od skrajnie fantazyjnych do odwzorowania w najmniejszych szczegółach realnych obrazów.

 

Mini słowniczek animatora:

CEL
Inaczej arkusz transparentnej folii celuloidowej. To cienkie filie, na których odrysowuje się animacje, całe sekwencje. Nakłada się na siebie kilka warstw folii, na których są odrysowane ujęcia z różnymi elementami. Dzięki temu tworzy się gotowa scena . następnie nakłada się kolor.

CONCEPT ART
Grafika, która obrazuje pomysł na projekt. Jasna, poglądowa ale dzięki niej można już określić kierunek i charakter animacji.

FRAME
To pojęcie oznacza dowolną, jedną klatkę animacji. Tu warto dodać, że na jedną sekundę animacji przypada 24 klatki.

KOMPOZYCJA KADRU
Przestrzenne rozplanowanie elementów obrazu.

LIGHT TABLE
Tak mówimy na stół z podświetlanym blatem. Taki stół wykorzystujemy do tworzenia animacji w tradycyjny sposób.

LAYOUT
Pojedynczy kadr ze storyboardu, na którym znajduje się narysowane całe ujęcie.

LIPSYNC
Kiedy bohater animacji mówi musimy zsynchronizować ruch jego ust z wypowiadanymi słowami. Każda litera ma przypisane odpowiednie ułożenie ust.

STORYBOARD
To przedstawienie scenariusza w sposób graficzny. Ilustrujemy każde ujęcie, dzięki temu możemy wyobrazić sobie animację. Niezbędne dla reżysera.

BRIEF
To wszelkie wytyczne od Klienta. Zbiór informacji, które kierunkują prace. Klient wskazuje co ma, a co nie może znaleźć się w animacji.